یکشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۰۱

نصرتي، شهردار قزوين مطرح کرد؛

بزرگداشت روز قزوين يکي از مهمترين برنامه مديريت شهري براي رونق صنعت گردشگري

در چشم انداز شهرداري که برنامه مسير توسعه قزوين را در آينده مشخص مي کند، بحث رونق گردشگري يکي از مهمترين اهداف ذکر شده است، لذا تمام تلاش مديريت شهري بر اين است که بتوانند ظرفيت ‌هاي قزوين را در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، آموزشي و گردشگري معرفي کند.

 

يکي از مهمترين برنامه‌هاي مديريت شهري در راستاي رونق صنعت گردشگري، بزرگداشت روز قزوين است و اين موضوع جزو برنامه‌هاي با اهميت شهرداري است که ويژه برنامه‌هايي براي آشناسازي شهروندان در سطوح ملي و فراملي با ظرفيت‌هاي قزوين برنامه‌ريزي مي‌شود. امسال نيز به همين مناسبت برنامه هايي تدوين شده است، به همين منظور  مصاحبه‌اي با مسعود نصرتي، شهردار قزوين انجام شده است.
پنجمين نشست دو روزه هيأت اجرايي مجمع شهرداران آسيايي در قزوين
نصرتي، شهردار قزوين گفت: پنجمين نشست دو روزه هيأت اجرايي مجمع شهرداران آسيايي، نشست کميته فرهنگي شهرهاي متحد و دولت هاي غربي آسيا، خاورميانه جزو ويژه برنامه هايي روز قزوين در سطح فراملي است که از 9 الي 10 شهريور ماه با محوريت ترافيک، اقتصاد شهري و گردشگري در مجموعه تاريخي سعدالسطلنه قزوين برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، مسعود نصرتي افزود: برنامه روايت تاريخ از ديگر برنامه هاي روز قزوين است که از پنجم تا10 شهريور از ساعت 17 الي 23 در مجموعه سعد السلطنه به صورت رايگان براي عموم مردم اجرا مي‌شود.
وي اظهار کرد: روايت تاريخ شامل برنامه‌هايي نظير بازسازي محيطي قزوين در عصر صفوي، نمايشگاه عکس‌هاي قديمي شهر قزوين، نمايشگاه کتب و اسناد تاريخي مرتبط با قزوين، برنامه جنگ عصر گاهي و شبانگاهي به همراه نور افشاني، اجراي بازي هاي بومي و محلي، نقالي، غرفه‌هاي ويژه کودک، جشن پسته و نمايشگاه صنايع دستي و فروش سوغات قزوين مي‌باشد، در کنار اين برنامه ها موزه هاي ثابت سنگ، اسباب بازي و موزه آثار حجمي و سفال محمدي نيز براي بازديد عموم داير است.
برگزاري همايش پياده‌روي خانواده به مناسبت روز قزوين
نصرتي از برگزاري همايش پياده روي خانواده به مناسبت روز قزوين خبر داد و گفت: اين همايش ششم شهريور ساعت شش صبح از دانشگاه آزاد اسلامي به مقصد سينما تابستاني بوستان باراجين انجام مي‌شود که ويژه برنامه هاي خاصي در طول مسير طراحي شده است که اميدواريم امسال نيز مردم با شور و اشتياق در اين برنامه همگاني حضور پيدا کنند.
شهردار قزوين افزود: اولين جشنواره قيمه نثار با موضوع معرفي غذاي سنتي قزوين از ديگر برنامه هاي روز قزوين مي باشد که پنجم شهريور در بوستان بانوان برگزار مي شود.
نصرتي خاطرنشان کرد: دو ويژه برنامه جنگ کودکانه در سالن شهيد بابايي و سيرک رباتيک حيوانات 10 شهريور ماه به مناسبت روز قزوين در زمين شقايق آماده ارائه خدمات به کودکان مي باشد.
وي تصريح کرد: خانواده‌ها مي‌توانند به مدت سه ماه از خدمات مجموعه بزرگ تفريحي سيرک عجائب رباتيک حيوانات استفاده کنند.
برگزاري مسابقه فوتبال محلات در رده هاي سني نوجوانان و جوانان
نصرتي برگزاري مسابقه فوتبال محلات در رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان در مجموعه ورزشي شقايق، برپايي تورهاي شهر گشت به صورت رايگان براي عموم مردم، انجام فضا سازي شهر با استفاده از ابزار تبليغات محيطي، ارائه تخفيف ويژه به بازديد کنندگان از موزه‌هاي قزوين از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را از ديگر ويژه برنامه هاي روز قزوين برشمرد.
شهردار قزوين اضافه کرد: اجراي ويژه برنامه‌هايي در مراکز وابسته به سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري نظير خانه‌هاي فرهنگ و محلات 14 گانه در رشته‌هاي کتابخواني، داستان نويسي، نقاشي با موضوع قزوين و شناخت آن از ديگر برنامه هاي روز قزوين مي باشد.
برپايي نگارخانه ي به وسعت شهر
نصرتي اظهار کرد: برپايي نگارخانه ي به وسعت شهر از ديگر برنامه هاي روز قزوين است که آثار ابنيه تاريخي که بخش مهمي از هويت فرهنگي شهر قزوين است بر روي بيلبردهاي شهري از 10 تا 28 به نمايش گذاشته مي شود.
وي در پايان از همکاري صميمانه مديران دستگاه اجرايي از جمله استاندار، معاونين استانداري، فرماندار، فرماندهي نيروي انتظامي، صدا و سيما، شرکت توزيع نيروي برق، اداره ورزش و جوانان، ميراث فرهنگي و گردشگري، دانشگاه هاي آزاد اسلامي باراجين و دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) و ساير دستگاه هايي که در برنامه ريزي روز قزوين با شهرداري همکاري داشته باشند، قدرداني کرد.
 

 

تصاویر مرتبط