دوشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۰۹

دبيرکل سازمان شهرهاي متحد و دولت هاي غرب آسيا:

اجلاس شهرداران آسيايي در قزوين با دستاوردهاي خوبي همراه خواهد بود

دبيرکل سازمان شهرهاي متحد و دولت‌هاي محلي غرب آسيا و خاورميانه گفت: به طور حتم با برگزاري اجلاس شهرداران آسيايي در شهر تاريخي و با فرهنگ قزوين که از مهمترين شهرهاي ايران به شمار مي آيد به دستاوردهاي خوبي خواهيم رسيد.

 

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ محمت دومان در پنجمين نشست هيأت اجرايي مجمع شهرداران آسيايي قزوين((AMF که با حضور مسئولان کشوري، استاني و شهري و تعدادي از شهرداران شهرهاي آسيايي و با محوريت موضوع حمل و نقل و ترافيک، فرهنگ، اقتصاد و گردشگري شهرهاي آسيايي در سالن باغستان به ميزباني شهرداري قزوين برگزار شد، افزود: شهردار قزوين ضمن اداره شهر، در زمينه وحدت بين کشورهاي اسلامي و آسيايي نيز تلاش بسزايي دارد که قابل تقدير است.
وي با اشاره به موفقيت آميز بودن دو روز ابتدايي برگزاري اجلاس در تهران گفت: در اين فرصت تلاش کرديم به بحث و بررسي درباره ترافيک، فرهنگ و هنر بپردازيم و راه حل هاي مختلفي دست يافتيم و از مکانها و جاذبه هاي تاريخي و ديدني پايتخت ايران نيز ديدن کرديم.
اين مقام مسئول با اعلام اين خبر که در تهران کميته فرهنگي و هنري اجلاس شهرداران آسيايي نيز تشکيل شد و در اين زمينه شهرداران شهرهاي آسيايي همکاري هاي خوبي را آغاز کردند، ادامه داد: يکي از مهمترين اهداف کميته فرهنگ، ايجاد آشتي، صميميت و انسجام بين کشورهاي آسيايي است و اميدواريم تمامي انسانهايي که به سبب جنگ از کشور خود خارج شدند، دوباره به سرزمين مادري بازگردند.
وي يکي از مهمترين اهداف و چشم اندازهاي اين اجلاس را در حل مشکلاتي که حکومت هاي مرکزي به وجود آوردند، برشمرد و افزود: با برگزاري اينگونه نشست ها مديريت هاي مهم و مرکزي نيز قادر خواهند بود راه حل هاي مناسب را براي انجام کارهاي مديريتي پيدا کنند.
به گفته دبير کل سازمان شهرهاي متحد، شهرداران شهرهاي آسيايي دور هم جمع شدند تا بر اساس اعتقادات و تفکرات خود در زمينه فرهنگي به پيشرفت هاي مهمي دست پيدا کنند.
دومان با اشاره به برخوردها و واکنش هاي مختلفي که در غرب نسبت به مقوله فرهنگ صورت مي گيرد، به اهدافي که در شرق و کشورهاي آسيايي با برگزاري اين اجلاس مورد توجه قرار خواهد گرفت اشاره کرد و افزود: اميدواريم بحران تروريسم که در برخي کشورهاي آسيايي نفوذ پيدا کرده از بين برود تا ثبات و امنيت در اين کشورها برقرار شود.
دبير کل سازمان شهرهاي متحد و دولت هاي محلي غرب آسيا و خاورميانه در بخش بعدي سخنان خود با اشاره به صحبت هايي که در تهران براي دست يابي به نتايج امور مطروحه در تهران، ادامه داد: در سال آتي جلساتي در استانبول با حضور شهرداران شهرهاي آسيايي برگزار مي شود که اميدوارم تمامي شهرداران در اين برنامه حضور يابند.
وي در پايان افزود: همچنين، ماه آتي در شهر قونيه اجلاسي برگزار مي شود و در کنار آن، شهر مالايتا ميزبان برپايي کميته مشترک اجلاس سران (UCLG) خواهد بود که از تمامي شهرداران دعوت به عمل مي آورم که در اين برنامه ها شرکت داشته باشند.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط