دوشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۰۹

دکتر محکي، دبيرکل اجلاس شهرداران آسيايي:

تجربه هاي مديريتي شهرهاي آسيايي بررسي شد

دکتر علي اصغر محکي، دبير کل کميته فرهنگي پنجمين اجلاس شهرداران آسيايي گفت: کميته فرهنگي اجلاس توجه ويژه اي را به بررسي تجربه مديريتي شهرهاي عضو در موضوعات فرهنگي داشته است و در طول اجلاس شهرهاي عضو تجربيات خود را بيان کردند.

 

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ دکتر علي اصغر محکي در آئين پاياني پنجمين نشست هيأت اجرايي مجمع شهرداران آسيايي (AMF) گزارشي از نتايج به دست آمده در کميته هاي فرهنگي اجلاس ارائه داد و با اشاره به تصميم ها و نتايج اخذ شده در پايان اين کميته ها، افزود: پيشنهاد عضويت شهر قونيه در کميته فرهنگي پذيرفته شد و نيز از اعضاي کميته درخواست شد تا براي ايجاد يک تقويم اجرايي براي بيان ايده هاي کتبي يا شفاهي همکاري لازم را به عمل آورند.
وي ادامه داد: همچنين شهرداري قونيه به عنوان معاون رئيس کميته فرهنگي پذيرفته شد و با توجه به برگزاري کنفرانس يونسکو در جولاي سال 2016 در ارتباط با موضوع ميراث فرهنگي و همزمان با اجلاس UCLG-MEWAT، نشست کميته فرهنگي نيز در استانبول برگزار مي شود.
وي افزود: در نوامبر سال 2016 نشست عمومي AMF در شهر قاضي آنتپ برگزار مي شود تا بر اساس دعوت کميته جهاني UCLG بلافاصله دعوت نامه ها با سه زبان مختلف براي همه اعضاء ارسال شود.
دکتر محکي با اشاره به تصميم مشترک ديگر کميته خاطرنشان کرد: همه اعضاي کميته فرهنگي به صورت واحد تصميم گرفتند در طي برگزاري اجلاس قاضي آنتپ گروههاي هنري موسيقي را همراه خود بياورند تا يک جشنواره موسيقي برپا شود.
وي خبر داد: از ديگر تصميمات پس از ارائه ميراث يونسکو، برگزاري کميته فرهنگي در جولاي سال 2016 در استانبول بود و تصميم گيري شد تا نشست بعد از آن در نوامبر همان سال در قاضي آنتپ برپا شود و همزمان با اجلاس شهرداران آسيايي در قاضي آنتپ، بهترين تجربه هاي فرهنگي دولت هاي محلي در اين نشست مطرح گردد.
وي همچنين به تأکيداتي که کميته فرهنگي اجلاس به تحقق آنها مصمم است، اشاره کرد و گفت: جشنواره علمي _ فرهنگي به منظور مرور دستاوردهاي مديريت شهري کشورهاي عضو و معرفي بهترين تجربيات در حوزه تنوع فرهنگي و کارگروه تخصصي مشترک براي بررسي و تبيين دستور کار دوره هاي بعدي کميته فرهنگي بر اساس نتايج مطالعات و پيشنهادهاي کشورهاي عضو تشکيل شود.
وي در بخش بعدي سخنان خود با تأکيد بر اينکه در طول دهه گذشته، فرهنگ در نظريه هاي شهري، سياست گذاري، برنامه ريزي و مديريت شهري به جايگاه ممتازي دست يافته است، گفت: مفاهيمي همچون شهر خلاق، تنوع فرهنگي، کيفيت زندگي شهري، منابع فرهنگي، انگاره ها و بازنمايي شهري، مصرف شهري، اوقات فراغت، زندگي روزمره، سرمايه انساني و فضاهاي عمومي انسان گرا در شهرهاي امروزي از توجه و اعتبار خاصي برخوردار است.
وي اضافه کرد: از سوي ديگر به گونه اي شاهد گذار از نگاه و تلقي شهرها هستيم، به طوريکه از توليد کنندگان کالا به سمت برداشت جديدي با عنوان "توليد کنندگان شهروند" رسيديم.
وي در پايان گفت: در اين نشست ها بحث هاي خوبي پيرامون محور تنوع فرهنگي در غرب آسيا و خاورميانه مطرح شد.
 
 
 

 

تصاویر مرتبط