سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۰

نصرتي، شهردار قزوين تأکيد کرد؛

ضرورت افزايش تعاملات شهرهاي آسيايي در دستيابي به توسعه پايدار

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: افزايش تعاملات شهرهاي آسيايي به منظور دستيابي به توسعه پايدار و اجراي پروژه هاي مختلف عمراني و فرهنگي ضروري است.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي درنشست مشترک با شهرداران بنگلادش که با محوريت گسترش تعاملات شهرهاي اين کشور و شهر قزوين در دفتر شهردار برگزار شد، عنوان کرد: پس از اين اجلاس مکاتبات لازم جهت معرفي ظرفيت هاي شهر قزوين صورت مي گيرد و شهرداران شهرهاي بنگلادش نيز بايد توانمندي هاي شهرهاي خود را اعلام کنند تا با آگاهي از اين ظرفيت ها در راستاي توسعه پايدار شهرها گام برداريم.
وي برگزاري هفته هاي فرهنگي مشترک در شهر هاي آسيايي را مهم برشمرد و گفت: برگزاري نمايشگاه هاي مشترک از توانمندي هاي شهرها، اجراي پروژه هاي سرمايه گذاري متقابل و انجام کارهاي تحقيقاتي و پژوهشي نيز مي تواند در دستور کار اين شهرها قرار گيرد.
شهردار قزوين افزود: طراحي و اجراي پروژه هاي عمراني به صورت متقابل و همکاري در حوزه گردشگري از ديگر اقداماتي است که مي توان در راستاي بهره مندي از توانمندي هاي متقابل انجام داد.
در ادامه اين نشست نماينده شهردار بيشکک قرقيزستان از آمادگي شهر بيشکک براي همکاري در زمينه توسعه سيستم هاي حمل و نقل درون شهري خبر داد و گفت: اين شهر از سيستم هاي حمل و نقل پيشرفته ايبرخوردار استکه افزايش تعداد ايستگاه هاي آن به 50 ايستگاه نيز در دستور کار قرار دارد.
در اين نشست شهرداران هشت شهر بنگلادش و نماينده دکتر کوواک، رئيس سازمان جهاني شهرونداننيز حضور داشتند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط