چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۱

هاشمي، رئيس شوراي سياست گذاري مجمع شهرداران آسيايي مطرح کرد؛

تحقق شهر انسان محور در سايه توسعه حمل و نقل عمومي

رئيس شوراي سياست گذاري مجمع شهرداران آسيايي و رئيس کميته حمل و نقل اجلاس گفت: تحقق شهر انسان محور در سايه توسعه حمل و نقل عمومي و پاک ممکن مي شود.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ جعفر توکلي هاشمي در کميته حمل و نقل و ترافيک شهرهاي آسيايي که در سالن مفاخر شهرداري قزوين برگزار شد، افزود: سلامت روان و زمان از جمله سرمايه هايي که در ترافيک به هدر مي رود.
وي تصريح کرد: آلودگي با انواع آلاينده ها، آلودگي صوتي، اتلاف وقت و به خطر افتادن سلامت مردم از جمله پيامدهاي بحران ترافيک است که رفع اين معضل نيازمند همفکري، مشارکت و همدلي تمامي متوليان در اين حوزه مي باشد.
به گفته رئيس شوراي سياست گذاري مجمع شهرداران آسيايي ، مبادله اطلاعات در اين اجلاس فرصت مغتنمي براي شهرداران آسيايي به وجود آورده است تا با بهره گيري از تجربيات يکديگر به راهکارهاي موثري برسيم، لذا بايد اين راه حل ها به اشترک گذاشته شوند.
هاشمي اظهار کرد: رويکرد عرضه خيابان سازي، تونل سازي، پل سازي معضل بحران ترافيک را حل نمي کند، بايد به دنبال راه حل هاي تجربه شده باشيم.
مديريت تقاضاهاي سفر يکي از راهکارهاي موثر در رفع بحران ترافيک
وي مديريت تقاضاهاي سفر را يکي از راهکارهاي موثر در رفع بحران ترافيک برشمرد و گفت: بايد سفرهاي طولاني را به سفرهاي کوتاه و سفر هاي غيرضروري را حذف کنيم.
رئيس کميته حمل و نقل اجلاس شهرداران آسيايي افزود: اين رويکرد که حمل و نقل عمومي فقط مختص قشر محروم جامعه است، بايد در سطح جامعه تغيير کند و همه اقشار مختلف مردم بايد از سيستم حمل و نقل عمومي استفاده کنند.
هاشمي تصريح کرد: حمل و نقل پاک، ترويج فرهنگ دوچرخه سواري، توسعه پياده روي از جمله ضرورت هايي بود که در اين سه روز تأکيد شد، همچنين توسعه شهرها بر مبناي حفظ کرامت انساني از ديگر مباحث مورد تأييد اعضاي اجلاس بود.
وي تقويت وب سايت مجمع شهرداران آسيايي و بار گذاري يافته هاي شهرها در سايت را از ديگر مطالب مطرح شده در اين اجلاس برشمرد و گفت: اميدواريم در سال آينده با تجارب نو و يافته هايي جديد در اجلاس شرکت کنيم.
افتتاح خط بزرگ مترو به مساحت 37 کيلومتر/ استفاده از اتوبوس هاي داراي فيلتر دوده روي در تهران
رئيس کميته حمل و نقل اجلاس شهرداران آسيايي در ادامه افزود: در آينده نزديک اتوبوس هاي داراي فيلتر دوده روي وارد ناوگان حمل و نقل عمومي تهران مي شود و همچنين موتورسيکلت هاي برقي به منظور کاهش ميزان آلاينده ها و آلودگي صوتي در دستور کارمان قرار خواهد گرفت.
وي از افتتاح خط بزرگ مترو به مساحت 37 کيلومتر که شمال به غرب و جنوب به شرق تهران را به يکديگر متصل مي کند، خبر داد و اظهار اميدواري کرد که اين اقدام گامي موثر در بهبود معضل بحران ترافيک شهر تهران باشد.
گفتني است، نماينده شهر بلبک سوريه و نماينده شهر اصفهان نيز در کميته حمل و نقل و ترافيک شهرهاي آسيايي، پنجمين نشست هيأت اجرايي مجمع شهرداران آسيايي (FAM) به توضيحاتي در خصوص وضعيت حمل و نقل و ترافيک و زيرساخت هاي گردشگري شهر خود پرداختند.

 

تصاویر مرتبط