یکشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۵

قاسمي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد؛

آغاز به کار جشنواره "قزوين نگارخانه‌اي به وسعت يک شهر"

داريوش قاسمي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: جشنواره "قزوين نگارخانه‌اي به وسعت يک شهر" در ادامه برنامه‌هاي ستاد نکوداشت روز قزوين از 10 تا 28 شهريور94 آغاز به کار کرد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهرداري قزوين؛ داريوش قاسمي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين افزود: براي برگزاري اين جشنواره سعي شده، با توجه به شعار شهرداري قزوين شهر چهار انبياء و چهارمين حرم اهل بيت (ع) و پايتخت هنر خوشنويسي ايران اسلامي مي باشد از از تصاوير آثار تاريخي، بقاع متبرکه، خوشنويسي و صنايع دستي قزوين استفاده شود تا زيبايي هاي اين شهر تاريخي بيشتر و بهتر در معرض ديد عموم شهروندان و مسافران قرار گيرد.
 
وي با اشاره به اقدامات اين سازمان براي برگزاري اين جشنواره تصريح کرد: بدين منظور بر روي کليه ابزارهاي تبليغاتي موجود در سطح شهر(اعم از عرشه پل‌هاي عابر پياده و بيلبورده و ميني بيلبورده) به اين موضوع اختصاص داده شد، در حدود سه هزار متر مربع بنر چاپ و نصب شده است.
 
قاسمي يادآور شد: با توجه به اينکه قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي ايران مي باشد، در برگزاري اين جشنواره از آثار هنري هنرمندان خوشنويس شاخص که اکنون در قيد حيات نيستند  و تصاوير نگار گري مکتب قزوين نيز استفاده شده است.
سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين اين رويداد فرهنگي در شهر قزوين را بسيار مهم قلمداد و تصريح کرد: قزوين جزو نخستين شهرهايي است که اين جشنواره را برگزار مي کند، که اميدواريم با اين اقدامات بتوانيم در راستاي افزايش دانسته‌ها و داشته هاي بيشتر مردم قدم برداريم.
 
قاسمي جشنواره "قزوين نگارخانه اي به وسعت يک شهر" را براي بالابردن سلامت  روحي مردم ضروري دانست و خاطر نشان کرد: اين اتفاقات مهم بايد تداوم داشته باشد تا در ذهن ها ماندگار شود و مردم بيش از پيش با آثار تاريخي شهر و هنرمندان آشنا شوند.
 
اين مسئول در پايان از همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين، ستاد خبري اداره کل اطلاعات استان قزوين، اداره کل ميراث فرهنگي استان، معاونت فرهنگي سپاه صاحب الامر استان و انجمن خوشنويسان قزوين که در اين رويداد مهم فرهنگي با سازمان زيباسازي شهرداري قزوين همکاري نمودن تقدير و تشکر کرد.
پايان پيام


 

تصاویر مرتبط