پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۱

نصرتي،شهردار قزوين:

فازهاي جديد مدرسه «صالحيه» در قزوين به بهره‌برداري مي‌رسد

نصرتي،شهردار قزوين گفت:با مشارکت دستگاه‌ها در آينده نزديک از فازهاي جديد مدرسه صالحيه بهره‌برداري مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،مسعود نصرتي در همايش موسس صالح که به مناسبت بزرگداشت موسس مدرسه علميه صالحيه آيت‌الله محمدصالح برغاني قزويني در مدرسه صالحيه قزوين برگزار شد، افزود:نامگذاري روز قزوين براساس سالروز پايتخت شدن اين شهر در دوران صفويه بوده است، برگزاري اين همايش در هفته نکوداشت قزوين منشأ برکات بسياري براي استان قزوين است.

وي اظهار کرد: شهر قزوين بيش از 54 سال در دوران صفويه به عنوان پايتخت بوده که طي اين 54 سال همواره جايگاه رشد و نمو تشيع و ارزش‌هاي اسلامي محسوب شده و تا به امروز نيز ادامه دارد.

شهردار قزوين با بيان اين مطلب که مرمت بخشي از مدرسه علميه صالحيه بر عهده شهرداري قزوين است،گفت:خوشبختانه در زمينه بازسازي و احياء مدرسه صالحيه که از بناهاي ارزشمند تاريخي نيز به شمار مي‌رود، دستگاه‌هاي اجرايي مربوط همکاري و مشارکت مطلوبي در اين زمينه داشته‌اند.

نصرتي گفت: عمليات بازسازي طبقه همکف مدرسه صالحيه با مشارکت دستگاه‌هاي اجرايي به اتمام رسيده اين در حالي است که بخشي از طبقه دوم اين مدرسه در حال انجام عمليات بازسازي و احياء است.

وي مدرسه صالحيه قزوين را بزرگترين مدرسه فلسفي کشور در قرن 13 هجري عنوان کرد که نقش به‌سزايي در ترويج علم و دانش در جامعه داشته‌ است.

 

تصاویر مرتبط