شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۰۹

عجم، استاندار قزوين:

الگوي مناسبي براي توسعه شهراسلامي به جهانيان معرفي شود

با برگزاري نخستين اجلاس جهاني بايد يک الگوي مناسبي با ديدگاه اسلامي در راستاي توسعه شهري به جهانيان معرفي شود.

استاندار قزوين گفت: با برگزاري نخستين اجلاس جهاني بايد يک الگوي مناسبي با ديدگاه اسلامي در راستاي توسعه شهري به جهانيان معرفي شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ احمد عجم در نخستين اجلاس مجمع جهاني شهر اسلامي که در شبستان امام علي(ع)مسجدالنبي برگزار شد، افزود: با برگزاري نخستين اجلاس جهاني بايد يک الگوي مناسبي با ديدگاه اسلامي در راستاي توسعه شهري به جهانيان معرفي شود

وي با بيان اينکه در شهر قزوين شرايط زندگي به گونه‌اي است که مي‌تواند الگوي مناسبي براي توسعه معمارهاي اسلامي باشد،افزود: شرايط مناسب زندگي در شهر قزوين براساس اعتقادات و  الگوهاي اسلامي و ايراني است و اين نقطه برجسته اين شهر مي‌باشد.

استاندار قزوين گفت: محوري ترين موضوع در شهر اسلامي قزوين اخلاق است که مورد توجه قرار گرفته و به شرايط حداکثري رسيده است.

وي در ادامه با اشاره به تغييرات فيزيکي در شهرها بيان کرد: نوع بداخلاقي‌ها در تغييرات فيزيکي آب و هوايي باعث شده است آسيب‌هاي زيادي در توسعه شهرها ببينيم.

عجم گفت: شهر قزوين اين ادعا را دارد که هويت شهرش براساس اصول اخلاقي گام برداشته است.

استاندار قزوين بيان کرد: مديريت شهري در چنين سيستمي به دنبال ايجاد امنيت شهروند بوده و به اين ديدگاه رسيده است.

وي گفت: شهروندان در توسعه شهر اسلامي تعامل بيشتري با نهادهاي متولي دارند چرا که انسان‌ها با اين خصوصيات پرورش يافتند.

عجم ادامه داد: در چنين سيستمي انحراف کمتر ديده مي‌شود و از ديدگاه اسلامي، شهر بستري براي زندگي به صورت اجتماعي است و براين اساس توسعه شهرها بر مبناي اسلام بايد باشد.

وي با بيان اينکه نبايد بين مباني توسعه شهري و جوامع اسلامي شکافي ايجاد شود، افزود: تعيين چشم‌اندازها براي رشد و توسعه شهر به شدت متاثر از ديدگاه‌هاي اسلامي است و انسان در اين فضا به تکاپو مي‌افتد.

وي افزود: شايسته است تا مديران شهري به اصول و ساخت و توسعه شهري بر مبناي اسلام توجه داشته باشند و چه بسيار از اصول‌ها و معيارهايي که محتواي ديني و اسلامي آن مورد تاکيد قرار گرفته است.

عجم بيان کرد: از دانشمندان و مهمانان حاضر در اين اجلاس مي‌خواهيم حرکت‌هاي سازنده براساس معيارهاي اسلامي انجام دهند و الگوي مناسبي در معرفي ديدگاه اسلام در توسعه شهري به جهانيان مغرفي کنند.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط