سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

پرونده پنجمين جشنواره موسيقي استان در روز قزوين بسته شد؛

راه‌يابي گروه‌هاي برتر موسيقي به جشنواره فجر

همزمان با نهم شهريور، روز قزوين برترين‌هاي پنجمين جشنواره موسيقي استان شناخته شدند.

 

19  گروه موسيقي در طي سه روز و در سالن اجتماعات تربيت معلم به اجراي قطعات هنري خود پرداختند و در نهايت گروه‌هاي برتر معرفي شده جواز ورود به جشنواره موسيقي فجر را در يافت کردند.
در بخش موسيقي سنتي،گروه هاي راف سين،بيداد و ونداد رتبه هاي اول تا سوم را کسب کردند. در بخش ارکستر،گروه تاتتيک و در بخش کوبه اي نيز گروه هاي افتتاح و چکاد برگزيده شدند.
در بخش جنبي جشنواره نيز گروه باربد به عنوان گروه برتر گزينش شد.
محمد حسين شفيعي ها، مدير کل ارشاد اسلامي استان قزوين در مراسم اختتاميه اين جشنواره، تقارن روز قزوين با جشنواره موسيقي استان را به فال نيک گرفت و آن را زمينه توجه بيشتر جامعه به هنر موسيقي دانست.
شفيعي ها از تاسيس بيش از 11 آموزشگاه موسيقي طي سال هاي اخير به عنوان نمادي از توجه شهروندان قزوين به مقوله موسيقي نام برد و گفت: جشنواره امسال هم به لحاظ کيفيت کار گروه هاي موسيقي و هم حضور گروه هاي جوان حائز اهميت بود.
مهدي رمضاني دبير اجرايي پنجمين جشنواره موسيقي استان در حاشيه پنجمين جشنواره موسيقي استان از برگزاري جشنواره موسيقي به عنوان اقدامي مهم در جهت تحقق اهداف فرهنگي جشنواره روز قزوين يادکرد و گفت: از آنجايي که قزوين در عرصه ي موسيقي از ديرباز صاحب نام و سبک بوده است برپايي اين جشنواره ها مي تواند پيشينه فرهنگي و هنري شهر را به بهترين شيوه متذکر شود.
وي يادآورشد: صاحب سبکي قزوين در حوزه  موسيقي واقعيت انکارناپذيري است و تقارن پنجمين جشنواره موسيقي استان با روز قزوين رويدادي مبارک و مهم براي ياد نمودن از بزرگان موسيقي و عرصه اي براي خودنمايي هنرمندان کنوني بود.
رييس انجمن موسيقي:
قزوين علاوه بر خوشنويسي در تاريخ موسيقي ايران صاحب سبک است
محمد وکيل ها رئيس انجمن موسيقي استان نيز در حاشيه برگزاري جشنواره موسيقي استان اظهارداشت: هر جشنواره اي حامل يک يا چندين پيام است و جشنواره روز قزوين پا را از اين فراتر گذاشته و به تبيين تاريخ يک شهر را مي پردازد.
وي افزود: موسيقي و خوشنويسي بخشي از گذشته ي پر افتخار شهرمان هستند بايد گفت که هنرمندان قزويني علاوه بر خوشنويسي در موسيقي نيز در تاريخ هنر و فرهنگ کشورمان صاحب سبک و مولف بوده اند.
وکيل ها يادآورشد: جشنواره موسيقي درواقع پلي از حال به گذشته است و علاوه براينکه موجب تقويت اين حوزه در استان خواهد شد، به کشف استعدادهاي برتر و معرفي آنها در سطح ملي، کمک خواهد کرد.

 

تصاویر مرتبط