شنبه ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

نخستين، عضو کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين:

روز قزوين را در راستاي زنده نگهداشتن فرهنگ گذشته موثر است

جشنواره در سطح بسيار عالي برگزار شد و نسبت به دوره گذشته داراي انسجام و زمان بندي بهتري در اجراي امور بود.

مريم نخستين، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين، در حاشيه برگزاري اختتاميه آيين هاي روز قزوين در خصوص برگزاري اين مراسم بين المللي در قزوين گفت : جشنواره در سطح بسيار عالي برگزار شد و نسبت به دوره گذشته داراي انسجام و زمان بندي بهتري در اجراي امور بود .
نخستين افزود : زندگي آينده فرزندان ما تحت تاثير تکنولوژي قرار مي گيرد و والدين ناگزيرند فرزندان خود رابا تکنولوژي آشنا کنند ولي حال و هواي برنامه و بازي هاي رايانه اي جديد نبايد فرزندان مارا از ماهيت اصيل ايراني دور کند، بايد فرزندان ما با بازي ها و آداب و رسوم پدران و پيشينيان خود آشنا شوند تا اين رسوم کهن ايران زمين سينه به سينه به نسل هاي آينده منتقل شود.
وي خاطر نشان کرد : در کنار بازي کردن وقتي به کودک آموزش داده مي شود تاثير بيشتري از ساير آموزش ها دارد، زيراکودکان در ذهن شاد خويش بهتر از محيط هاي بسته ،خشک وبه صورت انفرادي آموزش ها را مي آموزند.
وي افزود: بنابراين جشنواره بازي و اسباب بازي با برپايي غرفه هاي خاص همچون ترافيک در خصوص عبور و مرور، پسماند که آينده تمامي مارا در برگرفته است در غالب بازي و يا در بسياري از مسائل ، همچون بهداشت که با همکاري علوم پزشکي، که آموزش بهداشت دهان و دندان و سلامت رواني را در برنامه ها ي خود داشت نتايج مثبتي را در پي خواهد داشت.
عضو شوراي شهر قزوين تک فرزندي خانواده هارا نگران کننده خوانده و افزود: نکته اي که مورد نگراني است تک فرزندي خانواده ها ست ، در گذشته خانواده ها داراي چند فرزند بودند و کودکان در کنار هم همزيستي ، مشارکت و همدلي را در بازي هاي خود داشتند.
وي افزود: امروزه با توجه به اينکه ديگر ساختمان هاي گذشته با حياط هاي بزرگ براي دور هم بودن وجود ندارد وتک فرزندي در خانواده ها خود مشکل عديده اي است که با برگزاري جشنواره هاي روز قزوين و اسباب بازي خانواده مي توان فرزندان فضايي را براي بازي و مشارکت دعوت کرد تا آنان بتوانند به شکوفايي برسند.
نخستين، در مجموع برگزاري برنامه هاي روز قزوين را در راستاي زنده نگهداشتن فرهنگ گذشته موثر دانست و افزود: برنامه هاي اين چنيني بايد در دستور کار شهرداري حفظ شود و سال هاي بعد نيز به طور جدي برنامه ريزي و اجرا گردد.
پايان پيام
 

تصاویر مرتبط