شنبه ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

آيين هاي گراميداشت روز قزوين در نگاه شهروندان

دست اندکاران روز قزوين توانستند با همکاري و فعاليت شبانه روزي همه را خوشحال و راضي نگه دارند.

در دوره اي که بودجه برگزاري به يک سوم کاهش پيدا کرد به ديد مردم تبليغات شهري هم کاهش چمشگير داشت، اما رضايت مردم نشان از آن داشت که کيفيت فداي پول نشد و دست اندکاران روز قزوين توانستند با همکاري و فعاليت شبانه روزي همه را خوشحال و راضي نگه دارند، در اين بين نظرات کسبه شهر قزوين جاي تامل و تعمق داشت.
 
تبليغات سمعي و بصري روز قزوين بيشتر شود
 
پروينيان ، فروشنده و تعمير کار عينک گفت: چهارمين سال برگزاري جشنواره روز قزوين با چند بنر و تبليغات در ميدان هاي ميرعماد و عدل و چند نقطه ديگر در سطح شهر ديده شد، اما در دوره هاي گذشته تبليغات شهري بيشتر به چشم مي خورد .
وي در خصوص تاثير برگزاري اين مراسم در کسب و کار مردم قزوين گفت : از نظر اجتماعي بي تاثير نيست اما اگر قرار است روزي به عنوان قزوين در تاريخ ثبت شود بهتر است به جنبه هاي تاريخي و سنتي قزوين دقت شود و به مردم معرفي و شناسانده شود.
وي ادامه داد: برگزاري يک چنين مراسمي در قزوين مي تواند به مشاغل مختلف کمک کند ، با جذب و ورود ميهمانان خارجي و توريست علاوه براينکه ما مي توانيم قزوين را به مردم خارج از استان و سطح جهان بشناسانيم بلکه از وجود اين افراد در اين برنامه ها مي توانيم در جهت افزايش فروش محصولات خود نيز استفاده کنيم .
اين کسبه قزويني از مسئولين خواست براي معرفي بيش از پيش شهر قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي و شهر کهن در ايران از تبليغات سمعي بصري و تبليغات محيطي بيشتري استفاده کنند.
 
جشنواره بر رونق کسب و کار تاثير داشت
 
محمدي ، راننده تاکسي گفت: با برگزاري جشنواره روز قزوين و همايش هاي پيرامون آن که به صورت يک هفته اي برپا مي شود آشنا هستم و با توجه به حضور استادان چيره دست همچون ميرعماد قزويني در خوشنويسي در جريان برگزاري همايش خوشنويسي در قزوين نيز هستم و بسيار خرسندم که يک چنين همايش هايي در قزوين برگزار مي شود.
وي برگزاري جشنواره هاي روز قزوين را بهتر از سال هاي پيش دانست. جشنواره هاي جانبي مثل همايش پياده روي ، خوشنويسي، جشن دهه کرامت و برنامه هاي ويژه ولادت امام رضا و همينطور جشنواره بازي و اسباب بازي که در بازار برگزار مي شود هر سال بهتر و با شکوه تر برگزار مي شود.
اين راننده قزويني گفت : در سال هاي ابتدايي برگزاري جشنواره روز قزوين تبليغات فراواني شد ، مثلا به رانندگان تاکسي کاور و کتاب هاي ويژه اين روز اهداء شد و مردم هم با مطالعه آن ها بيشتر با اهداف اين جشنواره آشنا شدند اما امسال اين تبليغات کم رنگ شده بود.
محمدي در باره تاثير برگزاري جشنواره ها بر کسب و کار مردم به ويژه رانندگان تاکسي گفت : برپايي اين مراسم در اين تاريخ مشخص موثر بوده است و افزايش مبلغ روزانه آن ها نيز تاثير دارد.
وي از مسئولين خواست آئين روز قزوين به جاي اينکه در يک هفته برگزار شود در يک ماه از تابستان باشد تا هم خانواده هاي قزوين و هم ميهمانان بتوانند از اين مراسم استفاده کنند و قزوين را بهتر بشناسند.
 
برنامه هاي روز قزوين گسترده تر شود
 
عليپو ، فروشنده کفش گفت : با توجه به برگزاري سال هاي گذشته در چنين تاريخي منتظر برگزاري جشنواره هاي روز قزوين در روزهاي پاياني تابستان بوديم و خداروشکر امسال هم مثل سال هاي گذشته برگزار شد و مردم هم خوشحال و راضي بودند.
اين فروشنده قزويني که در خيابان بازار به کسب روزي مشغول است ، برگزاري مداوم جشنواره بازي و اسباب بازي ها در سراي تاريخ سعدالسلطنه و همچنين همايش دوچرخه سواري را يکي از نکات قوت اين جشنواره براي جوانان دانست و گفت: اين که براي کودکان و نوجوانان محيطي فراهم شده بود که در کنار خانواده به بازي و تفريح بپردازند بسيار خوب بود و در آينده هم بايد تکرار شود.
وي درباره تاثير برگزاري جشنواره هاي روز قزوين بردرآمد هاي مردم قزوين گفت : با برنامه ريزي مي شد که فروش در قزوين در اين ايام رونق بگيرد در حالي که اين امر در اين چند سال هنوز محقق نشده است.
همچنين از مسئولين خواست تا جشنواره هاي روز قزوين را در کنار تابستان ، در تعطيلات نوروز هم داشته باشيم چرا که با وجود ميهمانان داخلي هم کسب و کار رونق مي گيرد و هم جشنواره ها شلوغ تر مي شود.
 
شهريور ماه قزوين شلوغ شد
 
حسين آقا،کارگر خشکپزي نيز گفت: با توجه به اينکه از هشت صبح تا هشت شب در مغازه در حال کار هستيم کمتر به اطراف و تبليغات توجه مي کنيم اما شهريور ماه با توجه به برگزاري برنامهها روز قزوين شلوغ بود به خصوص عصر ها که سعدالسلطنه جاي سوزن انداختن هم نداشت.
وي درباره وضعيت کسب و کارش در ايام برپايي جشنواره روز قزوين گفت : شکر خدا درآمد در اين ايام بد نبود اما عصرها که شهر شلوغ مي شد يکسري کسب و کار هاي مردم هم رونق ميگرفت و فروش نسبت به ساير ايام بيشتر مي شد.
وي از دست اندر کاران برپايي آئين روز قزوين خواست تا براي آگاهي مردم درصد تبليغات را بيشتر کنند و با توجه به سطح سواد همه مردم نسبت به آگاهي آنها اقدام کنند.
 
برنامه هاي روز قزوين قابل قبول بود
 
همچنين گلابگيرها ، فروشنده لوازم ورزشي به خبرنگار روز قزوين گفت: من هميشه برنامه هاي راديو و تلويزون را دنبال مي کنم از تبليغات آن به برگزاري دوباره اين مراسم در قزوين پي بردم ولي تبليغات نسبت به سال هاي پيش کم و ضعيف تر بود
وي برگزاري جشنواره را به صورت مداوم مناسب دانست و گفت: با توجه به اينکه تابستان ايام فراغت جوانان است ، خانواده ها راحت تر و بهتر مي توانند در مراسم هايي همچون پياده روي ، جشنواره بازي و اسباب بازي و مراسم هاي ويژه اي که در امامزاده حسين (ع) برگزار مي شود شرکت کنند.
اين کسبه جوان شهر قزوين ، برپايي ويژه برنامه هاي روز قزوين را در سراي سعدالسطنه ، حرم امامزاده حسين(ع) و همچنين تور هاي قزوين گردي که باعث شناخت بيشتر مردم با قدمت تاريخي و فرهنگ کهن قزوين مي شد را از نکات مثبت عنوان کرد.
گلابگيرها همچنين در باره سطح برنامه هاي اين دوره نسبت به سال هاي گذشته گفت : تعداد برنامه ها در چهارمين سال از نظر کيفي براي مردم قزوين قابل قبول بود.
وي در خصوص تاثير برگزاري جشنواره روز قزوين در کسب و کار گفت : شکر خدا با شلوغ شدن شهر ،کسب و کار ما هم رونق خوبي گرفت و اين به خاطر جشنواره و حضور مردم بود.
 
شلوغي شهر نشان از واقعه مهمي داد
 
طاعتي ، لباس فروش نيز گفت : با توجه به اينکه سال هاي گذشته اين مراسم در قزوين برگزار شد ، امسال هم منتظر برگزاري جشنوراه روز قزوين بوديم اما فقط با توجه به شلوغي ها ي شهر بيشتر متوجه شديم تبليغات در شهر نسبت به سال هاي گذشته ضعيف بود اما مردم راضي بودند.
اين فروشنده قزويني شلوغي امسال جشنواره را نسبت به سال هاي گذشته خوب دانست ولي با توجه به نزديکي به محل برگزاري جشنواره بازي و اسباب بازي از سر و صداهاي مجريان و بلندگوها گلايه مي کرد.
طاعتي در باره تاثير برگزاري جشنواره ها بويژه بازي و اسباب بازي بر در آمد کسبه بازار گفت : برپايي اين مراسمات بي تاثير نبود اما اگر همکاري با کسبه صورت مي گرفت امکان افزايش مبلغ روزانه هم بيشتر مي شد. وي از مسئولين خواست : پدر مادرها را در کنار کودکان در برنامه هاي روز قزوين مشارکت دهند و تنها به برگزاري همايش پياده روي خانواده و جشنواره بازي و اسباب بازي بسنده نکنند وبه تداوم بيش از پيش اين گونه جشنواره ها در سال هاي آينده اقدام کنند.
پايان پيام
 
 

تصاویر مرتبط