شنبه ۱۳۹۳/۰۶/۲۲

فرخ زاد، نائب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

چشم انداز خوبي براي نزديک شدن به اهداف روز قزوين داريم

اجراي برنامه هاي متنوع روز قزوين براي ما راضي کننده نبوده ولي پيشرفت برنامه ها چشمگير و قابل توجه است.

 

علي فرخ زاد، نائب رئيس شوراي شهر قزوين با اشاره به کاهش هزينه ها در جشنواره روز قزوين امسال گفت: در بررسي هاي بودجه متاسفانه استان قزوين خصوصا در بخش مسکن نسبت به متوسط رکود بيشتري داشته است که اين خود باعث تاثيراتي در حوزه مالي شده است.
وي افزود: با توجه به اينکه بخش اعظمي از درآمد شهرداري کاهش چشمگيري بر ميزان درآمد داشته است،بنابراين طبق ديدگاه اعضاي شورا و بررسي روکش بودجه تصميم به کاهش هزينه ها گرفتيم.
وي افزود: طبق مصوب اعضاي کميسيون بررسي روکش بودجه که تحت نظر شهردار هر هفته جلسه برگزار مي کنند، پروژه هاي در دست اقدام اولويت بندي و به آنها بودجه اختصاص پيدا مي کند.
فرخ زاد تشريح کرد: بر اين اساس چندين پروژه کاري از کارهاي شهرداري حذف و بودجه آنها را به اتمام پروژه هاي نيمه کاره و يا به تعويق افتاده اختصاص مي يابد، اجراي برنامه هاي ويژه روز قزوين نيز از اين گروه بود و ما به اجبار هزينه هاي اضافي را کسر کرده و با جذب اسپانسر و همکاري برخي از سازمان ها به اجراي اين برنامه با هدف کيفي کردن و تنوع بيشتر پرداختيم .
فرخ زاد جذب حداکثري مردم در طيف هاي مختلف را يکي ديگر از اولويت هاي شورا دانست و اظهار کرد: ديدگاه شورا اين است که همه طيف هاي مختلف جامعه در نظر گرفته شوند و با توجه به علايق و سلايق مردم و اولويت ها موضوعات مورد توجه قرار گيرند.
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين توجه به همه مخاطبان را لازم و ضروري دانست و افزود: اکثر مردم اعم از مخاطبان قرآني، نقاشان، ورزشکاران و کليه اقشار مردم با توجه به گرايش ها و علايقشان بايد مورد توجه و در در نظر گرفته شوند.
فرخ زاد در خصوص همکاري ساير ارگان ها با برنامه روز قزوين گفت: طبق تعاملات انجام گرفته اعضاي شورا با چند ارگان مختلف از جمله اداره کل ميراث فرهنگي، نيروي انتظامي، مخابرات و... قرار تعامل و همکاري دو سويه از از طرف ادارات گذاشته شده است.
وي ضمن ابراز علاقه سازمان مهندسي ساختمان استان قزوين به همکاري با برنامه هاي روز قزوين گفت: اين سازمان با اعلام آمادگي در خصوص همکاري با شهرداري و برنامه هاي روز قزوين از هيچ کمک و همکاري دريغ نخواهد کرد.
ايشان چشم انداز خوبي را براي نزديک شدن به اهداف برنامه ريزي شده توسط شورا ترسيم کرده و افزود: مابراي رسيدن به اهداف عالي شورا سال به سال نزديک تر شده و هر سال نقاط ضعف بيشتري را رفع کرده ايم.
اين مقام مسئول، انجام برنامه هاي رو به جلو توسط شهرداري را دستاورد خوبي براي اين دانست و گفت: اجراي برنامه هاي متنوع روز قزوين براي ما راضي کننده نبوده ولي پيشرفت برنامه ها چشمگير و قابل توجه است.
رئيس نظام مهندسي ساختمان قزوين، توجه به مردم محله هاي جنوب شهررا از ديگر دغدغه هاي شورا و شهرداري خواند و افزود: بايد انجام برنامه هاي مختلف به گونه اي باشد که اختلاف طبقاتي بين مردم وجود نداشته باشد، برنامه هاي روز قزوين هم از اين قانون مستثنا نبوده و نيست ،اجراي برنامه هاي خاص براي کودکان کار مي تواند يکي از اين موارد باشد .
 وي طبق آمار گرفته شده ميزان سلامت رواني شهروندان را در چند سال اخير بالا دانست و افزود: اجراي برنامه هاي شاد و مفرح، جشنواره بازي و اسباب بازي، خوشنويسي، واجراي کنسرتهاي مختلف بنا به نظر و اسقبال مردم مي تواند شهر را به سوي سلامت رواني سوق داده و از بروز ناهنجاريهاي مختلف جلوگيري کند.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط