دوشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۰۹

آيت اله عابديني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين؛

تغذيه معنوي با آموزه هاي حکمت نياز امروز شهروندان است

آيت اله عابديني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين گفت: تغذيه معنوي با آموزه هاي حکمت، نياز امروز شهروندان است.

 

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين، آيت اله عبدالکريم عابديني در پنجمين نشست هيأت اجرايي مجمع شهرداران آسيايي (AMF) با حضور مسئولان کشوري، استاني و شهري و تعدادي از شهرداران شهرهاي آسيايي با محوريت موضوع حمل و نقل ترافيک، فرهنگ، اقتصاد گردشگري شهرهاي آسيايي و به ميزباني شهرداري قزوين در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد،افزود:حکمت حقيقتي است که از درون مي جوشد و با خودسازي و تذهيب نفس قابل دستيابي است.
وي اظهار داشت: مردم جهان به اين حقيقت دست يافته‌اند که امروزه علم به تنهايي پاسخگوي نياز معنوي انسان نمي‌باشد و انسان نيازمند چيزي فراتر از علم استاز نگاه ديني اين نياز به حکمت تعبير شده است، آموزه هاي حکمت به فراواني در دين اسلام وجود دارد ولي در مکتب هاي ديگر کمتر يافت مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني خاطرنشان کرد: براساس آموزه‌هاي ديني، کتب آسماني، انبياء الهي و ائمه معصوم (ع)، در يک شهر بالنده و آرماني، انسان محور است و تمامي امکانات مادي و رفاهي بايد در خدمت انسان باشد.
وي ضمن تشريح آيه هايي از قرآن کريم در خصوص شهر آرماني و زندگي شهروندي، تصريح کرد: حضرت ابراهيم (ع) قبل از آنکه کعبه را تبديل شهر کند از خداوند متعال درخواست کرد تا آنجا را تبديل به شهري امن نمايد، بنابراين امنيت يکي ديگر از مولفه هاي مهم در ساختن شهري پويا و بالنده مي باشد.
امام جمعه قزوين رفاه و آسايش عمومي را از ديگر مولفه هاي يک شهر آرماني عنوان کرد، گفت: اين رفاه عمومي بايد براي تمامي شهروندان ايجاد شود و در ارائه خدمات نبايد ميان شهروندان تفاوتي وجود داشته باشد.
حجت الاسلام عابديني خاطرنشان کرد: عدل و قسط از ديگر ويژگي هاي شهر بالنده و پويا است، اين مهم زماني محقق مي‌شود که امکانات لازم در شهر براي شهروندان ايجاد شده باشد، در اين صورت مردم براي دستيابي به عدل و قسط خود جوش به پا مي خيزند.
وي حريت و آزادگي را از ديگر مولفه هاي شهر آرماني برشمرد و گفت: انسان هاي آزاده رغبتي به ناهنجاري ندارند و خواستار زندگي مسالمت آميز و با کيفيت خواهند بود.
به گفته امام جمعه قزوين، در يک شهر آرماني و بالنده هر انساني بايد احساس کند که شهر براي آو آفريده شده است و احساس وابستگي و بردگي نکند، در غير اين صورت طمع و نيازهاي مادي او را به بردگي خواهد کشيد.

 

تصاویر مرتبط