سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۰

بازرگان، دبيرکل کميته فرهنگ و اقتصاد و گردشگري شهرهاي آسيايي:

اتاق فکر چند جانبه از شهرهاي آسيايي براي توسعه صنعت توريسم تشکيل شود

سيد جلال موسوي بازرگان، دبير کميته فرهنگ و اقتصاد و گردشگري شهرهاي آسيايي گفت: تشکيل اداره دائمي و اتاق فکر چند جانبه از شهرهاي آسيايي براي هدف گذاري و اجراي برنامه هاي عقلاني توسعه صنعت گردشگري از مهمترين تأکيدات کميته گردشگري است.

 

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ دکتر موسوي بازرگان در مراسم پاياني پنجمين نشست هيأت اجرايي مجمع شهرداران آسياييAMF)) که به ميزباني شهرداري قزوين در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد، افزود: اين نشست تخصصي با حضور نمايندگان کشورهايي همچون قرقيزستان، چين، صربستان، قزاقستان، لبنان و فلسطينطي سه جلسه کاري و گروهي در رابطه با انعکاس تجارب توسعه شهري برگزار شد.
وي با اشاره به تصميمات و تأکيدات کميته فرهنگي، عنوان کرد: توريسم شهري يکي از مباني رشد شهرها و از عوامل اشتغال به شمار مي آيد و صنعت توريسم به حمايت دولت هاي محلي، شرکت ها و جوامع نياز دارد.
موسوي بازرگان با اعلام اينکه کشورها شرايط مختلفي براي جذب توريسم در دستور کار خود قرار مي‌دهند، ادامه داد: فرهنگ محلي در زمان ارتقاء صنعت توريسم ممکن است به مخاطره افتد و اين روند زماني محقق نمي‌شود که براي ثبات و عدم تغيير فرهنگ هاي محلي تمهيدات و راهکارهاي تشويقي در نظر بگيريم و به طور حتم اين مهم از عوامل توسعه گردشگري خواهد بود.
دبير کميته فرهنگ و اقتصاد و گردشگري ادامه داد: بر اساس تجارب موفقي که تاکنون صورت گرفته، پيشنهاد داريم که اداره دائمي براي رونق صنعت گردشگري تشکيل شود و از سوي ديگر با تدوين رويکردي جامع براي توسعه گردشگري مي توان از توان نسل جوان و اقليت ها بهره برد و آنها را در اجراي برنامه هاي مختلف شرکت داد.
وي در پايان تأکيد کرد: کميته گردشگري هر گونه تفاوت نژادي و مذهبي را محکوم مي کند چراکه معتقد است اين اقدام موجب از بين رفتن صنعت توريسم مي شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط