چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۱

ميزاني، معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري قزوين:

بحران ترافيک بدون دانش مهندسي قابل مديريت نيست

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري قزوين گفت: بحران ترافيک بدون دانش مهندسي قابل مديريت نيست.

 

 

 

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني در کميته حمل و نقل و ترافيک شهرهاي آسيايي، که در سالن مفاخر شهرداري قزوين برگزار شد، افزود: اجراي پروژه‌هاي عمراني با محور برنامه‌ها وسياست‌هاي حوزه ترافيک سبب مي شود تا کمترين چالش را در اين خصوص را داشته باشيم.

 

 

 

توسعه حمل ونقل عمومي يکي از مهمترين راهکارهاي کاهش ترافيک شهري است

 

 

 

وي برضرورت توجه به حمل ونقل عمومي به عنوان يکي از مهمترين راهکارهاي کاهش ترافيک شهري اشاره کرد.

 

 

 

به گفته ميزاني توجه به حمل و نقل عمومي يکي از راهکارهاي اساسي در رفع بحران ترافيک مي باشد که نيازمند ايجاد زيرساخت ها لازم در اين زمينه است، از سوي ديگر توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومي نيز تأثير قابل توجهي در توسعه شهرهاي آتي خواهد داشت.

 

 

 

 معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري قزوين گفت: در قرن حاضر رويکرد بسياري از شهرها توجه به حمل و نقل پاک و سبز مي باشد، متأسفانه کارهايي که در حال حاضر در اين حوزه انجام شده است با وضعيت شهر ها همخواني ندارد.

 

 

 

ميزاني افزود: تحقق توسعه پايدار مستلزم استفاده از سوخت هاي غيرآلاينده، ترويج پياده‌روي و دوچرخه سواري، توسعه فرهنگ ترافيک و استفاده از حمل و نقل عمومي در شهرها مي باشد.

 

 

 

وي خاطرنشان کرد:جمعيت دنيا به شدت در حال افزايش است، شهرها به همان نسبت بزرگتر مي شوند، ايران نيز مستثني از اين امر نيست.

 

 

 

ميزاني تصريح کرد: توسعه صنعتي کشور ها باعث افزايش تردد بيشتر خودروها شده است و زيرساخت هاي شهري به هيچ عنوان پاسخ گوي خودروهاي در حال تردد نيست.

 

 

 

معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري قزوينافزود: عدم بهره گيري از دانش مهندسي ترافيک در رفع بحران ترافيک باعث مشکلات بروز شرايط بغرنج ترافيکي شده است، از سوي ديگر فقدان فرهنگ عمومي ترافيک شهرنشيني شهرها را با معضل فرهنگ ترافيک مواجه کرده است.

 

 

 

به گفته وي آلودگي هوا، بيماري هاي رواحي، استرس و بيماري هاي مختلف ناشي از مشکلات ترافيکي مي باشد، لذا امروزه دانش مهندسي به کمک شهر ها آمده است و بسياري از کشورها بخش اعظمي از بودجه خود را صرف ايجاد زيرساخت هايي نظير ايجاد تقاطع ها، سيستم هاي انبوه و پل ها در شهر مي کنند.

 

 

 

ميزاني خاطرنشان کرد: علي رغم تمام تلاش ها به صورت متوسط 3/3 سال از عمر افراد در ترافيک هدر مي رود که اتفاق خوبي نيست، اين رقم به اندازه  عمر يک دوره تحصيلي هر فردي است، در اين وضعيت راه حل چيست؟

 

 

 

معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري قزوين افزود: امروز ديگر فرصت سعي و خطا نداريم بايد با استفاده از تجربيات گذشته،مطالعه قبل از اجراي پروژه ها و افزايش دانش ترافيکي خود اقدام به اجراي پروژه ها کنيم .

 

 

 

وي اظهار کرد: شهرها بايد با پيش بيني و مطالعه جامع و کامل افق هاي ميان مدت و بلندمدت را در حوزه حمل و نقل تعريف کنند و با برنامه ريزي مشخص، حرکت کنند .

 

 

 

ميزاني تصريح کرد: تمام ارگان هاي تأثير گذار در حوزه حمل و نقل بايد با يکديگر همدلي و همکاري داشته باشند، چرا که عدم حمايت کافي بحران ترافيک را رفع نمي کند، همچنين استفاده از تجهيزات هوشمند از ديگر راههاي ذفع معضل بحران مي باشد.

 

 

تصاویر مرتبط